Scopul proiectului:
Crearea unei rețele de suport, formată din biblioteci publice și ONG-uri, care vor sprijini amenajarea în biblioteci a unor spații publice pentru învățarea și practicarea cetățeniei active, unde membrii comunității să se întâlnească, să dezbată probleme de interes general și, în egală măsură să învețe, să facă schimb de idei, să comunice și să colaboreze.
Coordonator proiect: Fundația Progress
Parteneri:
- Biblioteca Județeană „Antim Ivireanul Vâlcea, România
- Biblioteca Județeană “G. T. Kirileanu” Neamț, România
- Biblioteca Publică Raională “IPS A. Plămădeală” Hîncești, Moldova
- Biblioteca Raională “D. Cantemir” Ungheni, Moldova
- Biblioteca Centrală „Lesya Ukrainka” Lvov, Ucraina
- Biblioteca științifică universală regională Lugansk, Ucraina
Sursa de finanțare: Black Sea Trust of Regional Cooperation
Perioada de implementare: Februarie 2020 – Februarie 2021
Obiective specifice:
- găsirea unui partener local (ONG);
- participarea bibliotecarului și a reprezentantului ONG la un proces de instruire (webinarii), pe tema principiilor practice de implicare a comunităților în decizii democratice si, în egală măsură, pentru a planifica implementarea unui hub cetățenesc în biblioteca locală;
- crearea unei echipe formată din bibliotecari, reprezentanți ai ONG-urilor și cetățeni care vor amenaja acel hub al cetățenilor în bibliotecă;
- utilizarea hub-ului de către comunitate.
Rezultate:
- 5 webinarii susținute de Mike Waldron, expert în domeniul cetățeniei active;
- 1 acțiune socială “Ai grijă de tine, ai grijă de ceilalți!”, cu scopul de a crește gradul de conștientizare privind importanța educației pentru sănătate;
- 10 ateliere de lucru interactive, desfășurate în mediul online, cu scopul de a-i învăța pe copiii cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani, într-o manieră ludică, regulile de comportament și igienă în timpul pandemiei COVID-19;
- 9 parteneriate încheiate;
- 2 scenete educative;
- 10 povești create de copii pe tema regulilor de prevenție împotriva contaminării și răspândirii virusului SARS-COV2.